İTALYA GÜNLÜĞÜM: NAPOLİ


Merhaba Ben Gizem...İstanbul'dan Napoli'ye taşınalı hemen hemen 3 sene oluyor. Muhteşem Covid dönemine de taşınır taşınmaz denk gelmemin zorluğu dışında 😓 hemen hemen şehre alıştım diyebilirim. Benim için yeni bir hayat ve yepyeni bir deneyim bu sebeple herkesle paylaşmak istedim. Zaman zaman İtalya'daki diğer şehirlerle ilgili de yazacağım, takipte kalın! 😊

 Napoli... İstanbul'un bir küçük versiyonu olarak hep adlandırıyorum. Gerek Napoli dilindeki ortak kelimeler ( evet italyanca değil napolitanca, örneğin fasulye'ye fasul deniyor), gerek insanları biz Türklerle pek bir aynı.

Napoli, İtalya'nın nüfus bağlamında 3. büyük şehri. İtalya'nın Güney kısmında Campania Bölgesi'nde, Akdeniz sahilinde yer alıyor. Oldukça merkezi bir noktada aslında. Bundan dolayı turizm açısından her mevsimi dolu geçiyor. Muhteşem Amalfi kıyılarına ,meşhur Capri adasına gitmek için Napoli'den mutlaka geçmek gerekiyor. O çok ünlü Pompei antik şehrini gormek ve Pompei şehrini yerle bir eden Vezüv Yanardağı'nı görmek için de Napoli'de olmalısınız :)

Napoli'nin tarihi şehir merkezi Unesco Dünya Mirasları listesinde yer almakta.

Karakteristik dar sokakları ve tarihi evleri gerçekten çok çok güzel...İstanbul sokakları nasıldır? Eminönü'nde eski İstanbul'u yaşarız, Nişantaşı'nda hem eski hem de modernize olmuş sokakları görürüz. Napoli'de aynı aslında. Molo Beverollo-Liman kısmında Eminönü- Karaköy sokaklarını anımsıyorsunuz; Vomero kısmında ise Nişantaşı sokaklarını, Toledo caddesi ise sanki İstiklal caddesinde yürüyorsunuz hissini veriyor. Limanda, eski şehir civarında yürürken kestane satan, midye satan tezgahlara rastlıyorsunuz...Dedim ya, Napoli bana İstanbul'u anımsatıyor. Trafiği de cabası :)

Fotoğraflarla Napoli diyelim o halde;














Yorumlar

  1. Ah canim Italya, bellisimo :) Güzel fotoğraflarla içim açıldı, devamını bekliyorum canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim teşekkürler :) tabii yeni yazılar yolda, arşivim oldukça kalabalık (:

      Sil

Yorum Gönder

Translate

Popüler Yayınlar